Om

Om meg

Jeg er markedsfører, diplomøkonom og gründer, og har 25 års lang erfaring innen markedsføring, salg, prosjektledelse og kommunikasjon. Hele livet har jeg vært opptatt av mat - lange, gode og hyggelige måltider har alltid vært normalen i vår familie. På matfatet ligger det det ofte fisk, kjøtt eller fjærkre - og alltid mye, fargerike grønnsaker.  Det å skape en god balanse av gode, sunne og bærekraftige måltider er gøy og kreativt arbeid, og her ligger det for meg mye motivasjon i det å bidra til mer matglede og matkultur.

 

Jeg har hatt mange lærerike år i et av Norges største næringsmiddelselskap, TINE, og jobbet med merkevarer i hele min karriere. I mange år har jeg også jobbet som leder, blant annet ledet jeg Trade Marketing avdelingen i TINE. I min siste stilling var jeg direktør for det tyske og polske markedet i Sjømatrådet med ansvaret for norsk sjømat, og ledet kontoret i Hamburg.

Jeg har lang erfaring med å lede ulike prosjekter, og  har ledet lanseringsprosjekter som produktsjef i Jensen & Co, kampanjeprosjekter i TINE som f.eks. matglede-kampanjer. I løpet av tiden i Sjømatrådet hadde jeg ansvaret for blant annet Skrei åpning for fiskeriministeren i Hamburg. Jeg har lang erfaring med analysearbeid fra tiden i ACNielsen, og senere er kompetansen benyttet ofte, nå senest i sjømatstudien for det tyske markedet.

Kommunikasjon, PR og beredskap  er områder jeg alltid har vært opptatt av og har kompetanse på. Blant annet har kommunikasjonen av oppdrettsfisk på det tyske markedet gitt meg unike erfaringer.  Dagligvare og shopper ligger også mitt hjerte nært etter flere års fokus på dette i TINE. 

Min utdannelse har jeg fra Norges Markedsskole/BI som Diplomeksportøkonom, med deler av studiet i Tyskland. I tillegg har jeg et masterprogram prosjektledelse fra BI.